گامی موثر در ارتقای کیفیت خدمات درمانی
اجرای مستمر آموزش های بدو ورود برای کارکنان جدید الوورود در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی
در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان جدیدالورود، کاهش خطاهای پزشکی و تضمین کیفیت مراقبت های ارائه شده به بیماران، برنامه آموزش بدو ورود برای تمامی کارکنان پیش از شروع فعالیت بالینی و ورود به بخش های درمانی به صورت مستمر در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، «فجریه زاهدی نیا» سوپروایزر آموزش بیمارستان شهید دکتر فقیهی بیان کرد: این دوره های آموزشی با هدف آشنایی کارکنان با اصول و استانداردهای حرفهای، شامل آموزش نحوه کار با تجهیزات پزشکی، مبانی کنترل عفونت، آشنایی با فرآیند های ایمنی بیمار و الزامات مراقبتی برگزار میشود.
«زاهدی نیا» در ادامه گفت: در این فرآیند، تمامی کارکنان جدیدالورود پیش از برقراری تماس مستقیم با بیماران، تحت نظارت و آموزش مستقیم «طاهره بخشنده» سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان و «مینا پاک مهر» کارشناس آموزش بیمارستان، در دورهای تخصصی شرکت میکنند.

از جمله سرفصلهای این دوره میتوان به برگزاری آزمون های عمومی و تخصصی، آموزش کار با آمبوبگ، دستگاه دیسی شوک (دفیبریلاتور) و آشنایی با استانداردهای کنترل عفونت اشاره کرد.
مسئولان بیمارستان بر این باور هستند که آموزش هدفمند و نظاممند کارکنان در بدو ورود، نقش مؤثری در ارتقای ایمنی بیماران، افزایش کیفیت خدمات درمانی و توسعه فرهنگ یادگیری مستمر در محیط بیمارستان ایفا میکند.
پایان خبر