خط مشی های حقوق گیرندگان خدمت
احتضار
خبر بد
اخذ رضایت آگاهانه
دریافت اطلاعات
رسیدگی به شکایات
حفظ حریم خصوصی
گروههای آسیب پذیر
کنترل مناسب درد
نحوه گفتن خبر فوت
رعایت حقوق گیرندگان خدمت
حفاظت از اموال گیرنده خدمت
سنجش رضایت گیرنده خدمت
انتخاب آزادانه و مشارکت آزادانه
نحوه دریافت هزینه خدمات از گیرنده خدمت
ارایه خدمت توسط پرسنل همگن
انتقال و اعزام بیمار براساس بخش نامه
نحوه دسترسی گیرنده خدمت به پزشک معالج
محرمانه بودن اطلاعات بیمار
پاسخ به نیازهای عبادی و اعتقادی گیرنده خدمت
فراهم کردن امکان انجام مشاوره با پزشک دوم
شناسایی و پاسخ به نیازهای آموزشی بیمار
عدم استفاده از همراه بیمار در فرآیندهای درمانی و خدماتی
نظارت بر خارج ساختن عضو از اهدا کننده و انتقال آن
اطلاع رسانی به گیرندگان خدمت در خصوص اقدامات پژوهشی
اطلاع رسانی روشهای تشخیصی درمانی نقاط ضعف و قوت و...
حفاظت گیرنده خدمت در برابر حملات فیزیکی و صدمات روحی
استفاده از تلفن همراه توسط گیرندگان خدمت و کارکنان در قسمت های مختلف بیمارستان
پذیرش همراه و فراهم نمودن امکانات رفاهی همچون غذا و تسهیلات لازم برای استراحت و خواب
حروف اختصاری مجاز و چگونگی استفاده از آنان در مستندات به ویژه در پرونده بیمار و با در نظر گرفتن ایمنی وی
جلوگیری از دریافت وجه از گیرندگان خدمت، درخارج از چارچوب قوانین و مقررات موجود، توسط کارکنان بیمارستان
قوانین و مقررات مربوط به رعایت کدهای ملی اخلاق در پژوهش در رابطه با تمام طرح های تحقیقاتی با موضوعات انسانی ...
پیشگیری از مواردی که استفاده از پرسنل همگن می تواند موجب تأخیر در ارایه خدمت و بروز آسیبهای غیر قابل برگشت برای بیمارشود
اطلاع رسانی به گیرنده خدمت و مراجعان درباره خدمات بیمارستان اعم از درمانی و غیردرمانی، ضوابط و هزینه های قابل پیش بینی، بیمه های طرف قرارداد
اطلاع رسانی به بیماران و همراهان در زمینه تعرفه ها و پوشش های بیمه ای و تخصص های مورد نیاز آنان در بیمارستان مقصد و درصورت امکان دادن حق انتخاب به آنها