• 1399/12/04
  • - تعداد بازدید: 450
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
بیمارستان شهید دکتر فقیهی

اختصاص دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان شهید دکتر فقیهی با کمک بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت

اختصاص دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان شهید دکتر فقیهی با کمک بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در هجدهمین پویش «ره سلامت» که با محوریت بهره برداری از تجهیزات و امکانات خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی برگزار شد، از اختصاص چهار دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان های استان در این پروژه خبر داد که از این تعداد سه دستگاه، امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید دکتر فقیهی، آیین هجدهمین پویش «ره سلامت» با حضور دکتر «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، دکتر «حسینعلی شهریاری» رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «احمد المنظری» مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، و معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «مهرزاد لطفی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، امروز به صورت وب کنفرانس در بیمارستان شهید دکتر فقیهی برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آیین گفت: در ادامه بهره برداری از پروژه های پویش ره سلامت، امروز شاهد بهره برداری از یک سری دستگاه ها و تجهیزات پزشکی هستیم که در امر کنترل بیماری کووید19 بسیار موثر هستند. 

دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: این تجهیزات شامل دستگاه های سی تی اسکن 16 اسلایس در بیمارستان شهید دکتر فقیهی، بیمارستان شهید دکتر چمران و شهید مطهری شهرستان مرودشت هستند که به صورت همزمان با دیگر پروژه های این پویش که با محوریت بهره برداری از تجهیزات و امکانات خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی برگزار می شود، امروز به بهره برداری رسید، همچنین به زودی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد نیز به بهره برداری می رسد.


 

او با بیان اینکه این چهار دستگاه از محل کمک های بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی خریداری شده و به چرخه ارایه خدمات درمانی به بیماران در استان فارس، وارد می شود، اضافه کرد: همچنین سه دستگاه دیگر نیز در بیمارستان های لامرد، کازرون و نی ریز به تازگی از محل اعتبارات داخلی به بهره برداری رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: دستگاه های سی تی اسکن در حال حاضر در خط نخست تشخیص کووید19 کاربرد دارند و به تشخیص درگیری ریه ها کمک می کند.

او علت اصلی مرگ و میر در بیماران کووید19 را درگیری ریه برشمرد که با این دستگاه ها تشخیص داده می شود و در ادامه درمان نیز به ارزیابی روند بهبودی و وضعیت بیمار کمک می کند.

دکتر لطفی در ادامه با توضیح بیشتر پیرامون پویش ره سلامت که در وزارت بهداشت راه اندازی شده و امروز نیز هجدهمین دوره از این پویش برگزار می شود، گفت: با ابتکار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وجود شیوع کروناویروس، پروژه های بسیاری امسال در تمام نقاط کشور آماده افتتاح شده اند که این پروژه ها همانگونه که از نام پویش ره سلامت پیداست به سلامت مردم کمک می کند و به مرور در نقاط مختلف کشور برای ارایه خدمات بیشتر و بهتر به بیماران، به بهره برداری می رسند.

این آئین صبح امروز، سی ام بهمن، با حضور دکتر «مهرزاد لطفی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» سرپرست معاونت درمان، دکتر «علی اکبری» معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر «سید روح الله حسینی» مدیر روابط عمومی و جمعی از مسوولان دانشگاه در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز و در ارتباط زنده با هجدهمین پویش «ره سلامت»، برگزار شد.
  • گروه خبری : خبر,اخبار واحدها
  • کد خبری : 37469
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید