• 1399/11/20
  • - تعداد بازدید: 424
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
بیمارستان شهید دکتر فقیهی

کلنگ زنی فاز دوم مگا آی سی یو و بهره برداری از 3 خدمت جدید در بیمارستان شهید دکتر فقیهی

کلنگ زنی فاز دوم مگا آی سی یو و بهره برداری از 3 خدمت جدید در بیمارستان شهید دکتر فقیهی


به گزارش روابط عمومیبیمارستان شهید دکتر فقیهی، با حضور دکتر «مهرزاد لطفی» رئیس دانشگاه، دکتر «علی اکبری» معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر «اورنگ ایلامی» سرپرست معاونت درمان دانشگاه، دستگاه ام.آر.آی، دستگاه اکمو و دستگاه دیزل ژنراتور جدید بیمارستان شهید دکتر فقیهی به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی ساخت فاز دوم بخش مگا آی سی یو در این بیمارستان آغاز شد.

 

دکتر «مهرزاد لطفی» در این آئین ضمن تبریک دهه مبارک فجر، با اشاره به آغاز عملیات عمرانی ساخت فاز دوم بخش مگا آی سی یو این بیمارستان، بر اهمیت توسعه بخش های ویژه در استان تاکید کرد و گفت: این اهمیت در بحران کرونا بسیار احساس شد، چرا که تخت های ICU در نجات بیماران کووید 19 بسیار تاثیرگذار بودند.

او این پروژه را یکی از خدمات ارزشمندی خواند که به چرخه سلامت استان افزوده می شود و با تقدیر از خانواده مرحوم «محمدباقر نوشاد» که هزینه ساخت این پروژه را اهدا کرده اند، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، خیرین فارس از نقاط قوت استان هستند و همراهی آنان در کمک به بیماران و ارتقای حوزه بهداشت و درمان استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

 
 

دکتر لطفی کارنامه مجمع خیرین تامین سلامت فارس را درخشان خواند و به ویژه بر نقش نیکوکاران سلامت استان در بحران کووید19 اشاره کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این پروژه یکی از پروژه های مهم و ارزشمند حوزه سلامت فارس است که می تواند در گسترش خدمت رسانی به بیماران کووید 19، نقش موثری داشته باشد.

این پروژه با زیربنای 400 مترمربع و دارا بودن 11 تخت بیمارستانی، احداث می شود.

بهره برداری از دستگاه ام.آر.آی بیمارستان شهید دکتر فقیهی

دیگر پروژه ای که امروز در این مرکز آموزشی درمانی به بهره برداری رسید، دستگاه ام.آر.آی با اعتباری حدود 45 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت بود.

 

رئیس دانشگاه در آئین بهره برداری از این خدمت جدید با اشاره به نقش خدمات تشخیصی در حوزه درمان بیماران، بر اهمیت خدمات کارکنان این بخش تاکید کرد.

او کارکنان این بخش را از سربازان خط مقدم کرونا برشمرد که در این بحران، حضور تاثیرگذاری داشتند و جانانه در این عرصه، خدمت کردند.

 

او دستگاه ام.آر.آی را کمکی موثر در توسعه خدمات فوق تخصصی حوزه درمان استان دانست که به مناسبت دهه مبارک فجر، به این مرکز آموزشی درمانی بزرگ شیراز افزوده می شود.

بهره برداری از دستگاه «اکمو» بیمارستان شهید دکتر فقیهی

در ادامه این آئین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستگاه «اکمو» این مرکز آموزشی درمانی را افتتاح کرد.

 

این دستگاه که با هزینه ای حدود 10میلیارد ریال به بهره برداری رسید، خدمتی موثر برای کمک به بیماران بدحال کووید 19 محسوب می شود.

به کمک این دستگاه، سطح اکسیژن خون بیماران بهبود یافته و امکان نجات بیماران بدحال ریوی، افزایش می یابد که خدمتی ارزشمند در روزهای بحرانی کووید 19 است.

بهره برداری از دستگاه دیزل ژنراتور جدید بیمارستان شهید دکتر فقیهی

در ادامه این آئین، دستگاه دیزل ژنراتور جدید بیمارستان شهید دکتر فقیهی، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع و سرپرست معاونت درمان دانشگاه به بهره برداری رسید.

 

این خدمت جدید با 27 میلیارد ریال اعتبار و با هدف افزایش امکان تامین برق موردنیاز بیمارستان، آغاز به کار می کند.

رئیس دانشگاه در آئین بهره برداری از این خدمت جدید، با اشاره به اهمیت نقش کارکنان تاسیسات و پشتیبانی در مراکز درمانی استان، آنان را اعضای ارزشمند خانواده سلامت استان برشمرد که مانند کارکنان دیگر بخش ها در تقویت خدمات دانشگاه، ایفای نقش می کنند.

این آئین صبح امروز، نوزدهم بهمن و همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، برگزار شد.

  • گروه خبری : خبر,اخبار واحدها
  • کد خبری : 36924
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید