• 1405/03/23
  • - تعداد بازدید: 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیمارستان شهید دکتر فقیهی

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری‌های نوپدید و بازپدید ویژه سرپرستاران مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی

در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی، افزایش آمادگی کارکنان حوزه سلامت و تقویت برنامه‌های پیشگیری و کنترل عفونت، کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری‌های نوپدید و بازپدید به همت واحد کنترل عفونت بیمارستان و با حضور «طاهره بخشنده» سوپروایزر کنترل عفونت، «فجریه زاهدی نیا» سوپروایزر آموزش و سرپرستاران در سالن قادری بیمارستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، در این کارگاه آموزشی، «طاهره بخشنده»، سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان شهید دکتر فقیهی، ضمن تشریح اهمیت شناسایی و مدیریت بیماری‌ های نوپدید و بازپدید در مراکز درمانی، به بررسی آخرین دستورالعمل‌ ها و راهکار های پیشگیری و کنترل عفونت پرداخت. 

«بخشنده» همچنین بر اهمیت نقش سرپرستاران در ارتقای فرهنگ ایمنی بیمار، نظارت مستمر بر اجرای دستورالعمل‌های کنترل عفونت و افزایش آمادگی بیمارستان در مواجهه با تهدیدات نو ظهور سلامت تأکید کرد. 

از مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این کارگاه آموزشی می‌توان به تعریف و شناسایی بیماری‌ های نوپدید و بازپدید در محیط‌ های درمانی، بررسی آخرین پروتکل‌ های پیشگیری و کنترل عفونت، مدیریت بحران و واکنش سریع در مواجهه با موارد مشکوک و همچنین نقش نظارتی سرپرستاران در ارزیابی و پایش رعایت اصول ایمنی و کنترل عفونت از سوی کارکنان اشاره کرد. 

این کارگاه با هدف به‌ روزرسانی دانش تخصصی سرپرستاران و ارتقای سطح آمادگی بیمارستان در مقابله با چالش‌ های ناشی از بیماری‌ های نوپدید و بازپدید برگزار شد و مورد استقبال شرکت‌ کنندگان قرار گرفت. 

 

پایان خبر

  • گروه خبری : خبر
  • کد خبری : 154709
کلیدواژه