بیمارستان شهید دکتر فقیهی
دلنوشته مسئول روابط عمومی در روزهای سخت موج پنجم کرونا
دلنوشته مسئول روابط عمومی در روزهای سخت موج پنجم کرونا
ایثار کادر درمان
به قلم زهرا صحراییان
حرفه تان عشق است و قلم، ناتوان از قدردانی
حجم انبوه مراجعهکنندگان و بیماران کرونایی، حساسیتی مضاعف ایجاد کرده که فشار شغلی بی حدی را بر کادر ایثارگر درمان ایجاد می کند.
اما برخوردهای توام با متانت، صبوری و از خودگذشتگی کادر درمان، که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند؛ علی رغم اینکه گاه رفتارهای مراجعهکنندگان هیجانی و همراه با عصبانیت است و من چند مورد را به چشم دیدم، برخورد صبورانه پرسنل در برابر آن نشان داد که کشمکش 18 ماهه کادر درمان و کرونا واقعاً آنان را سنگ صبور کرده است.
در موج پنجم کرونا، روز به روز تعداد بیماران کرونایی که به اورژانس بیمارستان مراجعه می کردند بیشتر و بخشهای عادی بیمارستان شهید دکتر فقیهی به بخشهای کرونا تبدیل میشد و یا تکمیل ظرفیت تختهای بستری، سالن انتظار اورژانس، به بخش opat ( درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا) تبدیل شد رفته رفته این بخش هم با ازدحام بیماران مبتلا به کرونایی مواجه شد طوری که روزانه 270 بیمار در این بخش درمان می گرفتند و برمی گشتند منزل، من هر روز به این بخش سر میزدم و گاهی هم عکس و فیلم تهیه میکردم ، یک روز وقتی که وارد بخش opat (درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا) شدم ، از ابتدای بخش با همکاران احوالپرسی میکردم تا رسیدم به اتاق پذیرش بیمار ، دیدم فروغ کاشفی، مسول بخش opat، در حالیکه سرم به ایشان تزریق شده ، برروی صندلی نشسته و در حال پذیرش بیماران می باشد ، گفتم چه اتفاقی افتاده، گفت به علت ضعف و سردرد شدید، تعادل راه رفتن و ایستادن نداشتم و همکاران زحمت کشیدند سرم به من وصل کردند، گفتم چرا نرفتی منزل استراحت کنید، گفت در این شرایط بحرانی که روز به روز بیماران بیشتری به بیمارستان مراجعه می کنند من طاقت ندارم کارکنانم را تنها بگذارم، اشکال ندارد من تا آنجا که در توان دارم مقاومت می کنم و به کارم ادامه میدهم تا بیماران سرگردان نشوند
این ایثار قابل تحسین است، حرفهتان شغل نیست، بلکه عشق است و ایثار ، و قلم، واژهای را برای قدردانی نمی یابد.
زهرا صحراییان، مسول روابط عمومی بیمارستان شهید دکتر فقیهی
شهریور 1400
شهریور 1400
نظر دهید