اعتباربخشی آموزشی
 محور ۱: مدیریت آموزش در بیمارستان آموزشی
 استاندارد ۱-۱: تعیین اهداف آموزشی در سند استراتژیک بیمارستان
استاندارد ۲-۱: وجود واحد توسعه آموزش بالینی در بیمارستان و نظارت معاون آموزشی بر اجرای آن
 استاندارد ۳-۱: فعال بودن تیم مدیریت آموزشی در بیمارستان
 استاندارد ۴-۱: اجرای تفاهم نامه بین بیمارستان و دانشکده ها
استاندارد ۵-۱: ابلاغ و شرح وظایف روسای بخش های آموزشی
 استاندارد ۶-۱: مشخص بودن مسئول برنامه ریزی آموزشی بخش ها
 استاندارد ۷-۱: کمیته های مرتبط با آموزش و عملکرد فراگیران
 استاندارد ۸-۱: عضویت معاون آموزشی/پژوهشی در کلیه کمیته های مرتبط
 استاندارد ۹-۱: آیین نامه نحوه رفتار و پوشش حرفه ای
 محور ۲: پایش و ارزشیابی عملکرد سیستم آموزشی
استاندارد ۱-۲: نظام مدون جهت ارزیابی عملکرد سیستم آموزشی زیر نظر دانشکده پزشکی
 سنجه ۲: پایش برنامه مصوب ارزیابی عملکرد سیستم آموزشی
 استاندارد ۲-۲: بررسی عملکرد سیستم آموزشی براساس شاخص های آموزشی
 استاندارد ۳-۲: وجود مدارک و مستندات لازم در رابطه با وضعیت آموزشی فراگیران
 پرونده (سوابق آموزشی) فراگیران در دفتر بخشهای گروه های مختلف موجود می باشد که در صورت نیاز معاون آموزشی بیمارستان به آنها دسترسی دارند. جهت تمامی فراگیران در معاونت آموزشی بیمارستان، پرونده عملکرد موجود می باشد.
 محور ۳: اعضای هیأت علمی
 استاندارد ۱-۳: اعضای هیأت علمی دانشگاه به عنوان کادر اصلی آموزش بیمارستان
 استاندارد ۲-۳: تعداد و تنوع اعضای هیأت علمی متناسب با وظایف آموزشی بخش ها و تعداد فراگیران
 سنجه ۱-۲-۳: تعداد اعضای هیأت علمی حاضر در بیمارستان با وظایف آموزشی و پژوهشی و فعالیت های درمانی بخش ها براساس استانداردهای آموزشی وزارت متبوع (کوریکولوم های آموزشی) متناسب می باشد.
 سنجه ۲-۲-۳: تعداد اعضای هیأت علمی حاضر در بیمارستان با تعداد فراگیران براساس استانداردهای آموزشی وزارت متبوع (کوریکولوم های آموزشی) متناسب می باشد.
 استاندارد ۳-۳: حضور اعضای هیأت علمی بالینی با مقررات جاری دانشگاه و وزارت متبوع
 استاندارد ۴-۳: عضویت مترون بیمارستان در تیم مدیریت آموزش بیمارستان
 استاندارد ۵-۳: تعریف فرآیند همکاری با گروه های مختلف پزشکی، پرستاری و ... در بیمارستان
 گزارش صبحگاهی، راندهای آموزشی، ژورنال کلاب ها، کمیته ها و کنفرانس های آموزشی در کلیه رشته های فعال در بیمارستان انجام می گردد.
 استاندارد ۶-۳: وجود ساز و کارهای مناسب برای نیازسنجی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی
 استاندارد ۷-۳: وجود ساز و کارهای مدون برای تشویق اعضای هیأت علمی
 استاندارد ۸-۳: اقامتگاه مناسب برای اعضای هیأت علمی با امکان دسترسی به منابع الکترونیکی
 استاندارد ۹-۳: وجود ساز و کار مناسب برای سنجش رضایت مندی اعضای هیأت علمی
 محور ۴: فراگیران
 استاندارد ۱-۴: وجود کتابچه توجیهی بدو ورود فراگیران در معاونت آموزشی مرکز
 استاندارد ۲-۴: وجود ساز و کار مشخص برای سنجش رضایت فراگیران و اقدامات اصلاحی در این راستا
 استاندارد ۳-۴: دسترسی بی واسطه فراگیران به مسئولین آموزشی بیمارستان
 استاندارد ۴-۴: مشخص بودن رئیس علمی بخش ها که پاسخگوی فراگیران می باشد
 استاندارد ۵-۴: وجود ساز و کار مدون برای مستندسازی و بهره گیری از تجارب فراگیران
 استاندارد ۶-۴: وجود برنامه مدون برای آشنایی فراگیران با الزامات نظام بیمه ای
استاندارد ۷-۴: تضمین امنیت فراگیران در زمان ارائه خدمات
 استاندارد ۸-۴: وجود رختکن دانشجویان و کمد مناسب به تفکیک آقا و خانم
 استاندارد ۹-۴: وجود اقامتگاه مناسب برای فراگیران به تفکیک جنسیت و دسترسی به منابع الکترونیکی
 محور ۵: مدیریت تسهیلات، فضا، امکانات، تجهیزات، منابع مالی و انسانی
استاندارد ۱-۵: وجود فضا و تجهیزات مناسب برای ارایه خدمات آموزشی به فراگیران
استاندارد ۲-۵: درمانگاه و کلینیک های ویژه برای آموزش فراگیران
 استاندارد ۳-۵: وجود دفتر کار برای معاون آموزشی و روسای بخش های آموزشی و اعضای هیأت علمی
استاندارد ۴-۵: کافی بودن تعداد کلاس های درس، اتاق بحث گروهی و سالن کنفرانس برای فراگیران
 استاندارد ۵-۵: وجود زیرساختها و فناوری روزآمد و آموزشی و امکانات آموزش مجازی
 استاندارد ۶-۵: وجود کتابخانه و فضای مطالعه متناسب با تعداد و نیاز اساتید و فراگیران
 استاندارد ۷-۵: وجود کتابخانه الکترونیک و کتب مرجع و مجلات مورد نیاز و منابع به روز آموزشی
استاندارد ۸-۵: وجود سیستم اطلاعات بیمارستانی با امکان دسترسی طبقه بندی شده
 استاندارد ۹-۵: پرسنل کافی خدمات آموزشی در معاونت آموزشی
 محور ۶: آموزش فراگیران در بخش های اورژانس و پاراکلینیک
 استاندارد ۱-۶: دسترسی فراگیران به فایل های آموزشی در بخش های پاراکلینیکال
 استاندارد ۲-۶: امکان همکاری فراگیران با متخصصین علوم پایه مرتبط در آزمایشگاه بیمارستان
 استاندارد ۳-۶: وجود امکانات و تجهیزات متناسب با فرآیندهای آموزشی در بخش مراقبت های دارویی
 استاندارد ۴-۶: نظارت بر فرآیندهای آموزشی و ارتباط آن با خدمات اورژانس
 استاندارد ۵-۶: سرپرستی بخش اورژانس توسط یک عضو هیأت علمی
 محور ۷: برنامه ها و فرآیندهای آموزشی
 استاندارد ۱-۷: برگزاری کنفرانس های علمی با مشارکت گروه های آموزشی
 استاندارد ۲-۷: کافی بودن تعداد بیماران مورد مراقبت توسط هر فراگیر
 استاندارد ۳-۷: برنامه ریزی جهت آموزش استدلال بالینی، اخلاق پزشکی و ایمنی
 استاندارد ۴-۷: اجرای منظم راندهای آموزش بالینی و شرکت فراگیران و دستیاران
استاندارد ۵-۷: آمورش مدارک پزشکی نوشتاری مطابق با اهداف برنامه های آموزشی و پژوهشی
استاندارد ۶-۷: مدارک پزشکی نوشتاری تکمیل شده توسط فراگیران مطابق با آموزش ها
استاندارد ۷-۷: وجود برنامه مدون برای استقرار مهارت بالینی و مهارت آموزی مبتنی بر شواهد
استاندارد ۸-۷: وجود برنامه مکتوب و آماده ارائه برای ارتقای کیفی و کمی آموزش
 استاندارد ۹-۷: وجود روش اجرایی مدون برای مشارکت فراگیران در آموزش بیماران
 استاندارد ۱۰-۷: وجود برنامه مشخص برگزاری جلسات مشترک آموزشی و پژوهشی بین گروه ها
 محور ۸: رعایت حقوق بیمار در فرآیندهای آموزشی
 استاندارد ۱-۸: تضمین رعایت حقوق گیرندگان خدمت در تمام فرآیندهای آموزشی
 استاندارد ۲-۸: وجود برنامه مدون بررسی خطاها و مسائل اخلاق پزشکی فراگیران و پیشگیری از تکرار آن ها
 استاندارد ۳-۸: اطلاع رسانی به بیمار درخصوص آموزشی بودن بیمارستان و حضور فراگیران در مراحل درمانی
استاندارد ۴-۸: اطمینان از عدم تأثیر فرآیندهای آموزشی در ارائه خدمات به بیماران بدحال
استاندارد ۵-۸: تعیین برنامه پزشکان مقیم و دستیاران و کارورزان توسط رئیس بخش
 استاندارد ۶-۸: ارائه خدمات توسط فراگیران تحت نظارت اعضای هیأت علمی و واگذاری تدریجی مسئولیت
 محور ۹: بیمارستان های آموزشی به عنوان عرصه پژوهش های بالینی
 استاندارد ۱-۹: نظارت معاون آموزشی/پژوهشی بیمارستان بر فعالیت های پژوهشی
استاندارد ۲-۹: تدوین اهداف پژوهشی در سند استراتژیک بیمارستان و تعیین فواصل زمانی
 استاندارد ۳-۹: وجود واحد توسعه تحقیقات بالینی با سرپرستی متخصص اپیدمیولوژی یا پزشکی اجتماعی
 استاندارد ۴-۹: استفاده از شواهد علمی و نتایج پژوهش های بالینی در سیستم ارائه خدمات
استاندارد ۵-۹: وجود ساز و کار مناسب ارتقای تعداد مقالات منتشر شده در مجلات معتبر
 استاندارد ۶-۹: کسب مصوبات لازم طرح های تحقیقاتی از کمیته اخلاق دارای صلاحیت