پرسش های متداول حوزه اینترنت
نحوه بازیابی رمز عبور اشتراک اینترنت چگونه است؟
با مراجعه به سایت Internet.Sums.ac.ir، گزینه فراموشی رمز VPN را انتخاب نمایید. در مرحله بعد نام کاربری و شماره تلفن همراه خود را که هنگام ثبت نام در دانشگاه ثبت نموده اید را وارد نموده و دکمه ارسال درخواست را بزنید. در صفحه بعد کدی که از سمت مدیر سیستم به شماره همراه شما ارسال می شود را در کادر مربوطه وارد نموده و دکمه ارسال را بزنید. پس از چند دقیقه رمز عبور جدید برای شما پیامک خواهد شد.
نحوه تغییر رمز عبور اشتراک اینترنت چگونه است؟
با مراجعه به سایت Internet.Sums.ac.ir، گزینه تغییر رمز VPN را انتخاب نمایید. در مرحله بعد نام کاربری، رمز عبور اشتراک خود و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد نموده و دکمه ورود را بزنید. پس از ورود به پنل کاربری خود، از منوی سمت راست گزینه تغییر رمز اشتراک اینترنت را انتخاب نمایید. در مرحله بعد کمله عبور فعلی و کلمه عبور انتخابی جدید خود را وارد نموده و دکمه تغییر کلمه عبور را بزنید. پس از چند دقیقه رمز عبور تغییر یافته شده برای شما پیامک خواهد شد. دقت داشته باشید که رمز عبور انتخابی می بایست حداقل ۸ کاراکتر شامل حداقل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد باشد. (به عنوان مثال Ab۱۲۳۴۵۶)
چرا هنگام اتصال به اینترنت با خطای اتمام حجم یا اتمام زمان مواجه می شوم؟
برای هر گروه از کاربران براساس نقش کاربر در سازمان (استاد، دانشجو، کارمند) و سیاست های ابلاغ شده به مدیریت فناوری، محدودیت های مشخصی در زمینه حجم قابل استفاده در ماه یا مدت زمان استفاده در روز اعمال گردیده است که می توانید با مراجعه به پنل کاربری اشتراک اینترنت خود و انتخاب اطلاعات اشتراک از منوی سمت راست، از محدودیت های اشتراک خود مطلع شوید. همچنین با مراجعه به بخش گزارش مصرف اینترنت، می توانید ریز گزارش مصرف خود اعم از مدت زمان اتصال و حجم استفاده شده را مشاهده نمایید.
آیا در صورت به پایان رسیدن حجم رایگان اینترنت پیش از پایان ماه، امکان استفاده مجدد از اینترنت وجود دارد؟
در صورت خرید حجم (ترافیک)، محدودیت حجم اشتراک شما به میزان خریداری شده برداشته خواهد شد.
نحوه خرید حجم اینترنت دانشگاه چگونه است؟
با مراجعه به سایت Internet.Sums.ac.ir، گزینه خرید ترافیک را انتخاب نمایید. در مرحله بعد نام کاربری، رمز عبور اشتراک خود و پاسخ سوال امنیتی نمایش داده شده را وارد نموده و دکمه مرحله بعد را بزنید. در این مرحله حجم و محدوه زمانی مورد نظر خود را انتخاب نموده و دکمه انتقال به بانک را بزنید. پس از انتقال به صفحه درگاه بانک، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نموده و مراحل پرداخت را طی نمایید. دقت داشته باشید که محدوده زمانی حجم خریداری شده را درست و با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. چرا که پس از پایان مهلت، امکان استفاده از حجم خریداری شده وجود نخواهد داشت.
نحوه دریافت اشتراک اینترنت چگونه است؟
صدور اشتراک اینترنت برای اعضای هیأت علمی بصورت خودکار و پس از صدور ابلاغ انجام می شود.
صدور اشتراک اینترنت اداری پس از تکمیل فرم اشتراک اینترنت اداری توسط متقاضی و تأیید مسئولین مربوطه، توسط مسئول فناوری اطلاعات بیمارستان انجام می شود.
 
پرسش های متداول حوزه اتوماسیون اداری
دریافت اشتراک اتوماسیون اداری برای چه کسانی ممکن می باشد؟
دریافت اشتراک اتوماسیون اداری برای کلیه پرسنل دانشگاه که دارای پست سازمانی در واحد مربوطه می باشند، امکانپذیر می باشد.
 
نحوه دریافت اتوماسیون اداری به چه صورت می باشد؟
مسئول واحد مربوطه می بایست درخواست اشتراک جهت پرسنل تحت امر خود را به صورت رسمی از طریق اتوماسیون اداری ثبت و سپس مراحل دریافت اشتراک را از واحد کارگزینی بیمارستان پیگیری نمایند.
جهت آشنایی با نحوه کار با اتوماسیون اداری چه راههایی وجود دارد؟
جهت یادگیری نحوه کار با اتوماسیون اداری، به صفحه راهنماهای بخش فناوری اطلاعات مراجعه نمایید. در صورتی که سوالات شما در آن قسمت پاسخ داده نشده باشد، می توانید از کارشناسان فناوری یا کارگزینی راهنمایی بگیرید.
نحوه بازیابی رمز عبور اتوماسیون اداری چگونه است؟
جهت بازیابی رمز عبور اتوماسیون اداری، در صفحه ورود اتوماسیون، نسبت به تکمیل فرم بازیابی رمز عبور اتوماسیون اقدام نمایید.
 
میزان حجم مجاز فایل پیوست در اتوماسیون چقدر است؟
میزان حجم مجاز فایل پیوست شده به نامه های اداری حداکثر ۱۰ مگابایت و حداکثر ۵ فایل تعیین شده است. میزان حجم مجاز فایل پیوست شده به پیام های ارسالی از طریق سیستم پیام، حداکثر ۱۰ مگابایت و حداکثر ۵ فایل تعیین شده است.
 
پرسش های متداول حوزه ایمیل سازمانی (شخصی یا اداری)
دریافت اشتراک MailBox برای چه کسانی ممکن می باشد؟
دریافت اشتراک ایمیل سازمانی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می باشد.
نحوه دریافت MailBox به چه صورت می باشد؟
ایمیل سازمانی شخصی به صورت خودکار به اساتید و کارکنان اختصاص داده می شود. در صورتی که قصد دریافت اشتراک ایمیل جهت امور واحد مربوطه را دارید، می بایست پس از تکمیل فرم «درخواست اشتراک اینترنت اداری» و انتخاب گزینه «استفاده از اشتراک بعنوان ایمیل واحد» و دریافت تأییدیه های لازم، فرم را جهت اقدام از طریق اتوماسیون به واحد فناوری اطلاعات بیمارستان ارسال نمایید.
نحوه بازیابی رمز عبور MailBox چگونه است؟
 بازیابی رمز عبور، تنها از طریق لینک فراموشی رمز عبور موجود در صفحه ورود به ایمیل و براساس ایمیل ثانویه درج شده در تنظیمات ایمیل شخص قابل انجام است. لذا توصیه اکید می شود که در اولین مرتبه ورود، با مراجعه به قسمت تنظیمات ایمیل، نسبت به ثبت ایمیل ثانویه اقدام نمایید.
 
میزان حجم مجاز فایل پیوست ایمیل ارسالی چقدر است؟
حداکثر حجم مجاز فایل های پیوست شده به ایمیل ارسالی، ۵۰ مگابایت می باشد.
پرسش های متداول حوزه سخت افزار
دریافت کامپیوتر برای چه کسانی ممکن است؟
کلیه پرسنل مستقر در بیمارستان می توانند پس از هماهنگی با واحد فناوری اطلاعات، درخواست دریافت رایانه شخصی (PC) خود را از طریق اتوماسیون اداری ارسال نمایند. بدیهی است واگذاری سیستم به افراد به نیازسنجی و امکان سنجی انجام شده از سوی کارشناسان فناوری اطلاعات بستگی داشته و زمان آن با توجه به شرایط موجود، متفاوت می باشد.
 
نحوه درخواست کامپیوتر به چه صورت می باشد؟
شخص واجد شرایط دریافت رایانه شخصی می بایست درخواست خود را با ذکر علت نیاز از طریق اتوماسیون اداری به واحد فناوری بیمارستان ارسال نماید. پیگیری های آتی از طریق بخش های «مشاهده هامش» و «گردش مدرک» اتوماسیون اداری قابل انجام می باشد.
 
نحوه درخواست تعمیر کامپیوتر به چه صورت می باشد؟
جهت رفع هرگونه مشکل در سخت افزارهای مرتبط با رایانه (کیس، مانیتور، کیبورد، موس و ...) می بایست درخواست خود را از طریف تماس تلفنی با داخلی ۵۵۹۵ مطرح نمایید. کارشناسان واحد سخت افزار پس از بررسی و راهنمایی تلفنی، در صورت عدم رفع مشکل، جهت بررسی و حل مشکل به صورت حضوری به واحد مربوطه مراجعه می نمایند.
 
نحوه درخواست ارتقای کامپیوتر به چه صورت می باشد؟
جهت درخواست نصب یا ارتقای تجهیزات سخت افزاری می بایست درخواست و علت درخواست ارتقای سیستم را از طریق اتوماسیون اداری ارسال نمایید. بدیهی است با توجه به محدودیت های موجود، ارتقای تجهیزات براساس نیازسنجی کارشناس فناوری اطلاعات انجام خواهد پذیرفت.
 
پرسش های متداول حوزه نرم افزار
نحوه درخواست نصب نرم افزار روی سیستم های اداری به چه صورت می باشد؟
کارکنان می بایست درخواست نصب یا ارتقای نرم افزارهای مرتبط با حوزه کاری خود را از طریق تماس تلفنی با داخلی ۵۵۹۵ یا ۵۲۲۱ پیگیری نمایند.
 
نحوه درخواست نصب نرم افزار روی سیستم های مراکز تحقیقاتی و درمانی به چه صورت می باشد؟
نصب نرم افزار روی سیستم های مراکز تحقیقاتی و درمانی، تنها با درخواست رئیس یا مدیر مرکز تحقیقاتی یا مسئول بخش درمانی از طریق اتوماسیون اداری، نیازسنجی و امکان سنجی کارشناس فناوری اطلاعات مقدور می باشد. ذکر علت نیاز به نرم افزار درخواستی و نسخه مورد نظر در متن نامه درخواست ضروری است.
آیا امکان نصب نرم افزار روی سیستم های اداری توسط اشخاص (مدیران، اعضای هیأت علمی و کارکنان) وجود دارد؟
نصب نرم افزار روی سیستم های اداری توسط کاربر ممنوع بوده و نصب نرم افزار می بایست از طریق درخواست به واحد فناوری اطلاعات و توسط کارشناسان فناوری اطلاعات صورت پذیرد. بدیهی است در صورت اقدام به نصب نرم افزار توسط کاربر، عواقب احتمالی (اختلال در عملکرد سیستم عامل، کاهش سرعت سیستم، از دست رفتن اطلاعات، عدم امکان نصب مجدد نرم افزار توسط کارشناس فناوری و ...) بر عهده کاربر می باشد.
آیا سیستم های موجود در بیمارستان از لحاظ مقابله با بدافزارها ایمن هستند؟
تمامی رایانه های موجود در بیمارستان اعم از اداری و درمانی، دارای آنتی ویروس و فایروال هستند که به صورت خودکار بروزرسانی می شوند.
 
پرسش های متداول حوزه شبکه
 
جهت رفع مشکلات اتصال به شبکه کاربر چه اقداماتی باید انجام دهد؟
جهت رفع مشکلات اتصال به شبکه (باز نشدن سایت های دانشگاه، عدم اتصال به اینترنت و ...) کاربر می بایست موضوع را به صورت تلفنی با کارشناسان فناوری اطلاعات پیگیری نماید.
 
درخواست توسعه شبکه کابلی (افزودن نقطه اتصال به رایانه یا Node) به چه صورت می باشد؟
جهت اضافه شدن نقطه اتصال جدید، مسئول واحد مربوطه می بایست ابتدا درخواست خود را از طریق اتوماسیون اداری به  واحد فناوری اطلاعات ارسال نماید. مراحل فنی انجام کار پس از نیازسنجی و امکان سنجی کارشناس فناوری اطلاعات و تأیید مسئول فناوری اطلاعات بیمارستان انجام خواهد پذیرفت.
پرسش های متداول حوزه وبسایت
 
مسئولیت بروزرسانی محتوای سایت بیمارستان برعهده چه افرادی است؟
مسئولیت بروزرسانی محتوای سایت بیمارستان در واحدهای مختلف برعهده مسئول آن واحد می باشد. لذا درصورت نیاز به هرگونه تغییر در سایت بیمارستان، می بایست درخواست تغییرات به صورت تلفنی یا از طریق نامه اتوماسیون اداری به کارشناسان فناوری اطلاعات اطلاع رسانی شود.
 
نحوه درخواست بروزرسانی اطلاعات موجود در سایت بیمارستان به چه صورت می باشد؟
درخواست بروزرسانی اطلاعات در سایت بیمارستان می بایست توسط مسئول آن بخش و از طریق نامه اتوماسیون اداری، انجام پذیرد.
 
نحوه درخواست ایجاد محتوای جدید در سایت بیمارستان به چه صورت می باشد؟
در صورتی که یک واحد از بیمارستان قصد ایجاد محتوایی جدید (به عبارتی صفحات جدید) که تاکنون موجود نبوده است را داشته باشند، می بایست مراتب شامل علت نیاز، ساختار مورد نظر و ... به همراه مسئول بروزرسانی، توسط مسئول آن واحد از طریق اتوماسیون اداری به اطلاع مسئول فناوری اطلاعات بیمارستان رسانده شود تا در صورت تأیید، محتوای جدید ایجاد شود.